(06247) 4-10-33

4°C

Торецьк

Мінлива хмарність

Бахмутська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує 20.03.2017

Застосування реєстраторів розрахункових
операцій при здійсненні операцій з
купівлі-продажу іноземної валюти

Згідно з вимогами статті 4 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) та з врахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.12.2002 №502, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 07.05.2014 за №480/25257, суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти, зобов’язані з 17.12.2016 при здійсненні зазначених операцій застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

Відповідальність за незастосування реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти, визначена статтею 18 Закону №265.

Звертаємо увагу, що відповідна інформація 14.12.2016 також розміщена на офіційному сайті Національного банку України (www.bank.gov.ua у розділі «Новини»).

До Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій з 16.06.2016 включено спеціалізований електронний контрольно-касовий реєстратор для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

За інформацією Асоціації «Українські електроніка, комп’ютери, касові апарати» виробничі можливості дозволять до кінця лютого поточного року повністю забезпечити касовою технікою наявні потреби ринку зазначеної сфери діяльності.

У зв’язку з викладеним, ДФС звертає увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з купівлі-продажу іноземної валюти, щодо неухильного виконання вимог чинного законодавства в частині застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

Затверджено Порядок переміщення
товарів до району або з району
проведення антитерористичної операції

Постановою КМУ від 01.03.2017 р. № 99затверджено Порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту1 цієї постанови, який набирає чинності через 10днів з дня її опублікування, та пунктів9і31 Порядку, затвердженого цією постановою, які набирають чинності через місяць з дня її опублікування.

Фізичні особи здійснюють переміщення товарів у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі автомобільним транспортом за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), що затверджуються МТОТ.

Суб’єкт господарювання для переміщення товарів повинен бути включений до переліків суб’єктів господарювання, які здійснюють переміщення товарів, відповідно до цього Порядку. Форми таких переліків визначаються рішенням координаційного центру.

Суб’єкт господарювання (власник або уповноважена ним особа), який має намір перемістити товар, повинен звернутися із заявою в письмовій та електронній формі до ДФС.

Форма заяви про включення до переліків, необхідні документи та електронні поштові адреси ДФС оприлюднюються на її офіційному веб-сайті.

(постанова КМУ від 01.03.2017 р. № 99)

  

Хто зможе отримати часткову компенсацію
з бюджету вартості сільгосптехніки та обладнання

Одним з напрямів використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників у 2017 р., є часткова компенсація вартості сільгосптехніки та обладнання вітчизняного виробництва.

Перелік техніки та обладнання, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів, формується комісією, яка утворюється Мінекономрозвитку.

Отримати бюджетні кошти можуть юридичні особи та фізичні особи —підприємці, основною діяльністю яких є постачання сільгосптоварів (за визначенням, наведеним у п. 2.15 ст. 2 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України»), вироблених ними на власних або орендованих основних засобах, за умови, що питома вага вартості таких сільгосптоварів становить не менше 75 % вартості всіх товарів, поставлених такими особами протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно (далі —сільгосптоваровиробники).

Не надається часткова компенсація сільгосптоваровиробникам, стосовно яких порушено справу про банкрутство та/або яких визнано банкрутами та/або які перебувають на стадії ліквідації, а також тим, що мають прострочену більше ніж шість місяців заборгованість перед державним бюджетом, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування, що підтверджується відповідними органами ДФС.

Форму заявки для отримання часткової компенсації визначає Мінагрополітики.

Часткова компенсація надається сільгосптоваровиробникам на безповоротній основі у розмірі 20 % вартості техніки та обладнання (без урахування ПДВ), зазначеної в акті приймання-передачі та інших документах, що підтверджують оплату через державний банк і придбання до 1 грудня поточного року техніки та обладнання.

Техніка та обладнання, придбані сільгосптоваровиробниками з частковою компенсацією вартості, протягом трьох років не підлягають відчуженню та використовуються за призначенням. У разі порушення цієї  вимоги сільгосптоваровиробник повертає отримані бюджетні кошти і позбавляється протягом трьох років від дати виявлення такого порушення права на отримання часткової компенсації вартості техніки та обладнання.

(Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 р. № 130)

 

До уваги громадян: задекларуйте отриману спадщину!

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий громадянином (спадкоємцем), який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується ПДФО за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Такі фізичні особи зобов’язані подати до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси Декларацію за 2016 рік у термін не пізніше 3 травня 2017 року та сплатити нараховані ними самостійно податкові зобов’язання з ПДФО та військового збору у термін не пізніше 31 липня 2017 року.

Звертаємо увагу, що фізичні особи – платники податків, які одержали дохід лише у вигляді об’єктів спадщини та сплатили ПДФО і військовий збір до їх нотаріального оформлення, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну Декларацію.

 

В якому разі не оподатковується дохід від продажу нерухомого майна

Дохід, отриманий фізичною особою — резидентом від продажу одного із об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст. 172 Податкового кодексу (у т.ч. квартири), право власності на який набуте на підставі свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з них, не оподатковується за умови, що відчуження відбувається протягом звітного податкового року вперше.

(Лист ДФС України від 07.03.2017 р. № 3165/К/99-99-13-02-03-14)

 

Про податок на додану вартість

Пунктом 5 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» України №1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон № 1797) зобов’язано Кабінет Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності Законом № 1797 прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, та привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

З метою недопущення порушення прав платників податку, створення комфортних  умов для платників на додану вартість, реєстрація в ЄРПН до 16.03.2017 (по 15.03.2017 включно) податкових накладних/розрахунків коригування за формою, яка була діючою до внесення змін наказом № 276, не визначається як помилка, допущена при складанні податкової накладної, та не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною. Такі податкові накладні/розрахунки коригування є підставою для віднесення зазначених в них сум податку до складу податкового кредиту (за умови дотримання всіх інших вимог Кодексу щодо формування податкового кредиту). 

(лист ДФС України від 10.03.2017 № 5953/7/99-99-15-03-02-17)

 

Щодо реєстрації платниками ПДВ неприбуткових установ й організацій

Якщо особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, які підлягають обкладенню ПДВ згідно з р. V ПКУ, загальний обсяг яких протягом останніх 12-ти календарних місяців перевищує 1 млн грн, то така особа згідно з вимогами ПКУ повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ і, відповідно, зареєструватися як платник ПДВ в обов’язковому порядку.

Будь-яка особа, котра підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у випадках і в порядку, передбачених ст. 183 ПКУ, але не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування чи несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту й отримання бюджетного відшкодування податку (п. 183.10 ПКУ).

(Лист ДФСУ від 08.12.2016 р. № 39203/7/99-99-12-02-17).

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій

з безоплатної передачі майна

Режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений нормами підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПКУ, застосовується за умови одночасного виконання таких вимог:

передаватись повинен об’єкт будь-якої форми власності;

передача повинна здійснюватися на безоплатній основі;

операція повинна здійснюватися між двома платниками ПДВ або між двома юридичними особами;

передача повинна відбуватися виключно у державну чи комунальну власність;

операція повинна здійснюватися на підставі прийнятого відповідного рішення Уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

Таким чином, у випадку безкоштовної передачі з балансу платника податку на баланс іншого платника індивідуально визначеного майна за умови дотримання вимог підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 Кодексу такі операції звільняються від оподаткування ПДВ.

(лист ДФС України від 06.02.2017 № 2108/6/99-99-15-03-02-15)

 

Оподаткування операцій з постачання
товарів відповідно до плану реструктуризації

До операцій, передбачених пунктом 46 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, правила щодо нарахування податкових зобов'язань та перерахунку податкового кредиту, встановлені пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 Кодексу, не застосовуються.

Щодо можливості формування податкового кредиту контрагентом за операцією з придбання товарів (послуг), звільнення від оподаткування ПДВ яких передбачено пунктом 46 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, повідомляємо, що при здійсненні операцій, звільнених від оподаткування, податок на додану вартість не нараховується, а тому за такими операціями відсутні підстави для формування податкового кредиту та збільшення суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбаченої пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу.

(лист ДФС України від 08.02.2017 № 2428/6/99-99-15-03-02-15)

 

Щодо сплати ЄСВ з доходу у вигляді винагороди
за договором ЦПХ, який не перевищує
розміру мінімальної заробітної плати

Якщо працівник виконує роботу (надає послуги) відповідно до цивільно-правового договору за основним місцем роботи, то до бази нарахування єдиного внеску за звітний місяць включається як заробітна плата (дохід), так і сума винагороди. При цьому, якщо база нарахування єдиного внеску буде меншою за розмір мінімальної заробітної плати, то єдиний внесок розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки єдиного внеску у розмірі 22 відсотка.

Водночас, не за основним місцем роботи вимоги частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 щодо нарахування єдиного внеску на дохід у вигляді винагороди за договором цивільно-правового характеру, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, не застосовуються. Єдиний внесок нараховується виходячи з розміру 22 відс. на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

 (лист ДФС України від 03.03.2017 № 4496/6/99-95-42-02-15)

 

У півтора рази збільшились надходження
до місцевих бюджетів від платників-спрощенців Донеччини

Надходження єдиного податку від підприємців Донеччини постійно збільшуються, що в свою чергу сприяє зростанню дохідної частини бюджету місцевих громад області. З початку року «єдинники» Донеччини спрямували до місцевого бюджету регіону понад 144 млн грн, що на 55 млн грн або на 62% більше, ніж у минулому році.

Єдиний податок є стабільним джерелом наповнення місцевих бюджетів Донеччини, саме тому фахівці фіскальної служби області приділяють значну увагу створенню комфортних умов для розвитку та роботи підприємництва у регіоні. На даний час у Донецькій області зареєстровано 52,8 тис. суб’єктів підприємницької діяльності, які застосовують спрощену систему оподаткування.

Основні платники єдиного податку – це фізичні особи-підприємці, яких на податковому обліку Донеччини перебуває 41,6 тисячі. Саме ними сплачено 62%, або 89 млн грн зазначеного податку.

Майже 22%, що у грошовому еквіваленті складає понад 31 млн грн від загальної суми сплаченого податку, належить 825 сільгосппідприємствам- платникам четвертої групи, які використовують земельні угіддя області.

Зокрема, протягом двох місяців 2017 року юридичні особи – спрощенці Донецької області перерахували понад 23 млн грн або 16% від загальної суми сплаченого єдиного податку. В області зареєстровано майже 10,4 тис. «єдинників» ІІІ групи.

 

Декларуючи статки, громадяни Донеччини
вже сплатили до бюджету 2,5 млн гривень

З початку деклараційної кампанії про свої минулорічні статки вжепрозвітувало2226 громадян Донеччини. З них 5 громадян задекларували доходи на суму, що перевищує 1 млн гривень.  Загальна сума задекларованих за 2016 рік доходів – понад 119 млн грн, що на 116% перевищує показники минулого року.

За попередніми результатами цьогорічної кампанії декларування доходів громадян до сплати в бюджет декларантами нараховано 5,5 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 1,3 млн грн військового збору. Протягом двох місяців поточного року громадянами Донеччини вже сплачено до бюджету 2,5 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що становить понад 150% у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року.

Найактивніше про свої доходи за 2016 рік звітують ті, хто отримував спадщину (809 декларацій) та отримував доходи від продажу сільськогосподарської продукції (527 декларацій).

Окрім того, 119 декларантів звернулися до фіскальних органів Донецької області за податковою знижкою. Таким чином, з казни громадянам області буде повернуто 140тис. гривень. Звертаємо увагу, що реалізувати своє право на отримання податкової знижки громадяни можуть впродовж всього поточного року.

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує, що останній день подання декларації за 2016 рік для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – 3 травня 2017 року.

Майже 45% усіх надходжень до бюджетів

від платників Донеччини – це податок на доходи фізичних осіб

Протягом двох місяців 2017 року мешканці Донецької області спрямували до бюджетів всіх рівнів понад 1 мільярд 257 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб. Сума сплаченого цьогоріч податку з доходів

перевищує аналогічні показники минулого року на 34% або понад 360 млн гривень.

Податок на доходи фізичних осіб займає лідируючі позиції у наповненні зведеного бюджету регіону та становить майже 45% від загальних надходжень.

Крім того податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів області. З початку року на розвиток місцевих громад Донеччини надійшло на 270 млн грн ПДФО більше, ніж торік, а саме - понад 937 млн гривень.

До державного бюджету надходження склали 319 млн грн, що перевищує показники 2016 року на 88 млн гривень.

Позитивна динаміка у надходженнях ПДФО пояснюється не тільки зростанням з 1 січня 2017 року мінімальної заробітної плати до рівня 3200 гривень, але і ефективними діями органів місцевої влади та фахівців фіскальної служби області у напрямку детінізації ринку праці.

Головне управління ДФС у Донецької області закликає роботодавців сумлінно виконувати свої обов’язки перед найманими працівниками та перед державою.

 

 

Зростання надходження митних платежів
у Донецькій митниці ДФС -  запорука якісних доріг у регіоні

З 1 січня 2017 року набув чинності Закон України від 20.12.2016 №1789 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу». Відповідно до п.33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» запроваджується експеримент з фінансового забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування в усіх областях України. Нагадуємо, що відповідно до положень Закону 50% суми перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників митних надходжень направляються до спеціальних фондів відповідних місцевих бюджетів і використовуються для ремонту доріг.

У пошуках додаткових резервів 13 лютого 2017 року за участю голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника військово-цивільної адміністрації Павла Жебрівського відбулась робоча нарада з представниками та керівниками провідних підприємств області.

У ході зустрічі в першу чергу обговорювались питання створення найбільш сприятливих умов ведення бізнес, а також можливі зміни існуючих логістичних механізмів доставки вантажів з метою здійснення митного оформлення в Донецькій митниці ДФС  для потенційних та працюючих  суб’єктів у сфері ЗЕД.

 В свою чергу, Донецька митниця ДФС робить важливі кроки для налагодження тісної та взаємоузгодженої співпраці із суб’єктами, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність в Донецькому регіоні. Так, з серпня 2016 року в максимально можливому, на даний час, обсязі реалізується митне оформлення товарів за принципом «Єдине вікно». За даними  Державної фіскальної служби України за цим показником роботи Донецька митниця посідає четверте місце серед митниць ДФС. Тісна співпраця з імпортерами та митне законодавство дозволяють скоротити час оформлення вантажів, спростити митні формальності, повною мірою оцінити переваги електронного декларування. Середній час митного оформлення імпортних товарів Донецькою митницею у 2017 році складає 58 хвилин, тобто менше,  ніж за годину товар, що надійшов до пункту митного оформлення, вже може вільно використовуватись на території України.

 

 

За результатами роботи фіскалів Донеччини
з детінізації економіки відкрито кримінальні
провадження на суму понад 44 млн гривень

Співробітниками управління боротьби з відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, фіскальної служби Донеччини продовжується робота з детінізації економіки. Так, протягом двох місяців поточного року за результатами дослідження діяльності суб’єктів господарювання підготовлено та передано до правоохоронних органів 12 матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень, з них половина – щодо порушень у сфері державних закупівель.

За результатами розгляду підготовлених фіскалами матеріалів до Єдиного реєстру досудових розслідувань  було внесено 4 кримінальні провадження на суму понад 44 млн гривень.

Головним управлінням ДФС у Донецькій області з метою недопущення використання коштів з бюджету поза правовим полем продовжують вживатися заходи щодо виявлення, аналізу та організації проведення перевірок осіб, які здійснюють фінансові операції, щоможуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

 

Перший заступник начальника

Бахмутської ОДПІ

ГУ ДФС у Донецькій області                                                                                                               С.М. Андрющенко

  • logo
  • Торецька міська рада
    Офіційний веб-сайт

КОНТАКТИ

  • Адреса: 85200, М. ТОРЕЦЬК, ВУЛ. МАЯКОВСЬКОГО, 24А
  • Тел: (06247) 4-10-33
  • Факс: (06247) 4-10-33
  • Email: toretsk-rada@ukr.net
  •  

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

  • logo